Bestilling/oppsigelse
Fyll ut bestillingsskjemaet, så tar vi kontakt for et uforpliktende tilbud.
Du kan endre din hastighet ved å kontakte oss, vi må ha denne endringen skriftlig.
Send inn din endring gjennom vårt bestillingsskjema, der finner du også oversikt over de hastighetene vi tilbyr.
NB! Først når du har passert 12 måneds bindingstid kan du sette ned hastigheten til minimum 50/50 Mbit.
Kontakt oss via telefon, e-post eller kontaktskjema, så hjelper vi deg.
Bruk vårt oppsigelsesskjema.
Faktura
Logg inn på «Min side» i Kredinor og sjekk om du har noe utestående hos oss.
Under «Faktura» på Min Side finner du oversikt over alle alle fakturaer og kan selv lagre eller skrive ut en kopi.
Du trenger ikke gjøre noe som helst. Det som er innbetalt for mye vil bli tilbakebetalt automatisk til din konto innen kort tid.
Internett
Ved større feil eller planlagt vedlikehold i vårt nett vil det legges ut melding på Driftstatus og på vår Facebookside.
Det vil også bli sendt ut SMS til berørte kunder ved feil/vedlikehold.
DRG-719 (Lysene oppå sentralen) er fremgangmåten slik:
- Sørg for at telefon eller PC er tilkoblet via WIFI mot hjemmesentral.
- Skriv inn adressen: 192.168.1.254 Brukernavn og passord er admin
Naviger deg frem til innstillinger for WIFI og deaktiver 2.4 og 5 GHz, trykk lagre.
Nå kan du koble til ny router og ta den i bruk på normal måte.
DRG 7820 (Lysene foran på sentralen):
- Se på klistrelappen som er klistret foran på sentralen.
- Skriv inn info som står der (http://router)
- Brukernavn og passord står på lappen. Naviger deg frem til WIFI og deaktiver 2.4 og 5 GHz.
Ta ny router i bruk.
- Kontroller lysene på hjemmesentralen din. Er det ingen lys i hjemmesentralen må du kontrollere at det faktisk er strøm i stikkontakten til hjemmesentralen. Lyset tilhørende bilde av en globe, eller «<>» på hjemmesentralen er indikasjonen for signal mellom vår fiberstasjon og din hjemmesentral.
- Dersom det er mulig, test med kabel mellom hjemmesentral og PC og se om det virker da. Dersom det virker med kabel, er det den trådløse routeren som er problemet.
- Om det heller ikke virker med kabel, må hele hjemmesentralen omstartes. Dette gjøres ved å trekke ut strømmen og koble den til igjen etter 15 minutt.
- Om det fortsatt ikke virker, må du kontakte oss.
Våre hjemmesentraler med innebygd trådløst nett har meget begrenset rekkevidde. I tillegg begynner de å bli såpass utdatert på WIFI at de ikke lenger blir oppdatert fra leverandør.
Vi anbefaler på det sterkeste å investere i egen router slik at du skal slippe å plages med trådløst nett i eget hjem. Hvilken router/Mesh dere trenger kan en elektroleverandør hjelpe til med å finne.
Når du har kjøpt egen router må du huske å deaktivere trådløst nett i hjemmesentral. Ligger egen veiledning for dette her i FAQ, hvis du ikke får dette til kan dere ringe oss så fikser vi dette.
- Normalt skyldes slike sporadiske brudd problemer med den trådløse routeren.
- Dersom du har TV fra oss og det er stabilt, vil det ikke være problemer med forbindelsen inn i huset.
- Du kan også teste med kabel fra hjemmesentral til en PC og sjekke om dette har sporadiske brudd.
- Dersom det er sporadiske brudd på TV eller kablet internettforbindelse, må du restarte hjemmesentralen. Dette gjøres ved å trekke ut strømmen og koble den til igjen etter 15 minutt.
- Om det ikke hjelper, må du kontakte oss.
Ishavskraft
Følg denne linken: https://www.ishavskraft.no/privat/avtaler?source=infranordfiber
Følg denne linken: https://www.ishavskraft.no/nettbutikk/hus-og-hjem?source=infranordfiber
Følg denne linken: https://www.ishavskraft.no/nettbutikk/Zaptec-Go?source=infranordfiber
Ta kontakt med oss
I arbeidstiden kan du kontakte oss på telefon 784 76 820.
Vakttelefon InfraNord fiber: 15.30 – 21.00 på hverdagene, og 10.00 -20.00 i helgene:
784 76 820.
Hvis du ønsker å kontakte oss via epost, bruker du denne adressen: post@infranordfiber.no
Teknisk hjelp
Hvis du skulle trenge å vite hva din IP er så kan du følge denne linken:
Det enkleste er å bruke speedtest.net, følg linken og trykk «Go»
Hvis hastigheten ikke samsvarer med det du betaler for, bør du ta en ny måling med PC/Laptop koblet med kabel rett i vår sentral. Husk å ta bort alle de andre nettverkskablene som er koblet i vår sentral.